09/09/21
LG stawia sobie za cel wykorzystanie ponad pół miliona ton tworzyw sztucznych z recyklingu
Firma planuje dziesięciokrotny wzrost zużycia plastiku pochodzącego z recyklingu do 2025 roku
Firma LG Electronics (LG) ogłosiła, że do 2030 roku wykorzysta w swojej działalności prawie 600 tysięcy ton recyklingowanego plastiku w ramach wspólnych wysiłków na rzecz ograniczenia wielkości emisji gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości. Cel ten stanowi element szerszej inicjatywy LG, która ma doprowadzić do stworzenia ekosystemu odbioru odpadów elektronicznych oraz zwiększonego wykorzystywania materiałów pochodzących z recyklingu odpadów pokonsumenckich (PCR) w produktach elektroniki użytkowej i sprzęcie gospodarstwa domowego.
W 2020 r. firma LG wykorzystała w swoich produktach około 20 tysięcy ton plastiku z recyklingu, a do 2025 roku planuje zwiększyć tę ilość ponad dziesięciokrotnie. Recyklingowane tworzywa sztuczne są dziś używane wewnątrz telewizorów, monitorów komputerowych, głośników, pralek, lodówek i klimatyzatorów marki LG. Firma chce jednak rozszerzyć zakres zastosowań plastiku pozyskiwanego z recyklingu także na zewnętrzne elementy swoich produktów. Oprócz wykorzystywania większej ilości plastiku recyklingowanego LG ogranicza również użycie plastiku pierwotnego w całej prowadzonej działalności. W bieżącym roku 18 modeli telewizorów OLED jest wytwarzanych przy użyciu mniejszej ilości plastiku pierwotnego. W 2020 roku było to 14 modeli, co oznacza zmniejszenie ilości tego materiału o 10 tysięcy ton.
LG zwiększa również docelową ilość odbieranych odpadów elektronicznych z 4,5 mln ton w 2006 roku do ponad 8 mln ton w 2030 roku, przy czym do końca 2020 roku zgromadzono 3,07 mln ton. Oprócz tego w aż 52 krajach LG realizuje inicjatywy mające na celu odbiór i ponowne przetwarzanie odpadów elektronicznych. Otwarta w 2001 roku w Korei Południowej placówka LG Chilseo Recycling Center nie tylko odbiera odpady elektroniczne, ale także produkuje nowe komponenty z przetworzonego plastiku i wysyła gotowe części do pobliskich zakładów sprzętu gospodarstwa domowego LG do wykorzystania w nowych produktach, na przykład w lodówkach.
LG koncentruje wysiłki na redukcji emisji gazów cieplarnianych w całym cyklu życia produktu, począwszy od wytwarzania i transportu aż po użytkowanie i utylizację. W ramach realizacji jednego z kluczowych celów zrównoważonego zarządzania spółka macierzysta LG zawarła w czerwcu porozumienie z koreańskim Ministerstwem Środowiska i lokalnymi grupami obywatelskimi na rzecz wdrożenia zarządzania bez plastiku w swoim głównym ośrodku badawczo-rozwojowym LG Sciencepark.
Firma LG Electronics, Inc.
LG Electronics jest globalnym, innowacyjnym przedsiębiorstwem działającym w obszarze technologii i elektroniki konsumenckiej. Firma jest obecna w niemal każdym kraju na świecie i zatrudnia międzynarodową kadrę pracowniczą liczącą ponad 75 tysięcy osób. Cztery spółki wchodzące w skład LG – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle Component Solutions oraz Business Solutions – w 2020 roku osiągnęły globalną sprzedaż na poziomie ponad 56 mld USD. LG jest wiodącym producentem artykułów konsumenckich i komercyjnych, począwszy od telewizorów, urządzeń AGD, rozwiązań do uzdatniania powietrza, monitorów, robotów serwisowych i komponentów samochodowych, a jej marka premium LG SIGNATURE i inteligentna marka LG ThinQ są znane na całym świecie. Najnowsze informacje znaleźć można na stronie www.LGnewsroom.com.
Monika Siejewicz