06/03/24

LG rozpoczyna globalną kampanię „Optimism your feed”, aby zapewnić większą równowagę treści w mediach społecznościowych


Firma LG Electronics rozpoczęła globalną kampanię o nazwie „Optimism your feed”. Ma ona pomóc użytkownikom wprowadzić więcej optymizmu do ich mediów społecznościowych, zachęcając do korzystania z pozytywnych, inspirujących treści.

— Jako marka zorientowana na klienta LG z entuzjazmem promuje optymizm. Chcemy wprowadzać pozytywne zmiany w życiu ludzi poprzez świadome angażowanie się w działania zarówno online, jak i w świecie rzeczywistym — powiedział Hyo-eun Kim, wiceprezes i szef działu zarządzania marką LG. — Również w erze sztucznej inteligencji firma LG pozostaje wierna swojej obietnicy „Life’s Good”. Będziemy nadal poprawiać jakość życia naszych klientów, koncentrując się na ludziach i budując nadzieję na lepszą przyszłość.

Nowe globalne badanie zlecone przez LG wykazało, że media społecznościowe są zarówno źródłem niepokoju, jak i miejscem, w którym ludzie szukają rozrywki, utrzymują kontakt z rodziną i przyjaciółmi oraz informują się na bieżąco o wiadomościach i aktualnych wydarzeniach. Jak wynika z badania, prawie połowa respondentów (45 procent) twierdzi, że ich kanały w mediach społecznościowych zawierają taką samą lub większą ilość treści negatywnych niż pozytywnych. Jedna czwarta respondentów (28 procent) twierdzi, że negatywne treści w jego mediach społecznościowych zwiększyły ich niepokój, a jedna piąta (20 procent), że pogorszyło to ich nastrój. Inne badania także wskazują, że algorytmy często promują negatywne i polaryzujące treści.

Globalna ankieta miała na celu zbadanie czynników wpływających na działanie algorytmów i sposobów na zwiększenie ilości pozytywnych treści w swoim kanale. W rezultacie powstała lista odtwarzania „Optimism your feed” zawierająca oryginalne treści. Interakcja z nimi sprawi, że użytkownikowi będzie wyświetlać się więcej optymistycznych materiałów1. „Optimism your feed” jest częścią rozpoczętej w ubiegłym roku globalnej kampanii LG Life’s Good, która ma inspirować ludzi i zachęcać ich do pozytywnego patrzenia na życie.

Lista odtwarzania „Optimism your feed” została stworzona we współpracy z globalnymi influencerami znanymi z optymistycznego przekazu, takimi jak Tina Choi, Victoria Browne, Josh Harmon i inni. Zawiera ponad 20 pozytywnych filmików sięgających tematycznie od motywacji po poprawę humoru. 

Ponadto firma LG konsultuje się z ekspertami w dziedzinie mediów społecznościowych, w tym z profesor Casey Fiesler, informatyczką i etyczką technologii z doktoratem w dziedzinie Human Centered Computing. Casey Fiesler prowadzi badania i wykłada w obszarach etyki technologii, zasad internetowych i społeczności internetowych, a także pisze na takie tematy jak moderacja treści w mediach społecznościowych oraz systemy rekomendacji. Jako twórczyni treści edukuje również społeczeństwo w tych tematach.

Media społecznościowe stały się integralną częścią naszego życia, a algorytmy odgrywają ważną rolę w treściach, które nam się wyświetlają w tych przestrzeniach. Globalna lista odtwarzania i kampania LG dają użytkownikom możliwość zobaczenia większej liczby pozytywnych i podnoszących na duchu wpisów. Podchodząc bardziej świadomie do tego, czemu poświęcamy uwagę, możemy wnieść do naszego życia więcej optymizmu, równowagi i szczęścia.

Profesor Fiesler twierdzi: — Algorytmy określają, co widzimy w mediach społecznościowych, przewidując, na jakie treści prawdopodobnie zareagujemy. Mogą w ten sposób odsyłać nas do coraz bardziej konkretnych nisz – na dobre i na złe. Badania wykazały, że jeśli nie zostaną podjęte żadne działania, użytkownicy mogą szybko wpaść w negatywne błędne koło i napotykać szkodliwe treści. Jednym z naszych pierwszych mechanizmów obronnych musi być poprawa umiejętności korzystania z technologii cyfrowych. Musimy też zwracać większą uwagę na to, jak algorytmy wpływają na nasze doświadczenia w internecie. Na szczęście mamy jednak pewną kontrolę nad tym, co algorytmy nam pokazują. Jeśli świadomie reagujemy na optymistyczne treści, jest duża szansa, że będziemy widzieć ich więcej.

Victoria Browne, globalna influencerka i prelegentka TEDx, powiedziała — Algorytmy na naszym kanale społecznościowym mogą mieć duży wpływ na treści, które widzimy online i które wpływają na nasze zdrowie psychiczne. Dlatego bardzo się cieszę, że uczestniczę w kampanii „Optimism your feed”. Mam nadzieję, że ta playlista pomoże ludziom ukształtować na nowo swój algorytm i będą oni dzięki temu bardziej pozytywnie nastawieni we wszystkich aspektach swojego życia. Trudności w radzeniu sobie z problemami psychicznymi i ich stygmatyzacja wynikają w dużej mierze z tego, że nie są one dostrzegane. Dzięki tej kampanii mówimy, że warto wyciągać rękę do swoich przyjaciół i że możemy sobie nawzajem pomagać. Algorytm powinien polecać nam treści, które wzmacniają więzi międzyludzkie, a nie na odwrót.

Listę odtwarzania „Optimism your feed” można znaleźć na globalnym kanale TikTok firmy LG (@lge_lifesgood) oraz na jej globalnym kanale YouTube (@LGGlobal). Później zostanie ona rozpowszechniona na różnych platformach społecznościowych dzięki współpracy z influencerami z całego świata. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie kampanii w witrynie lg.com (lg.com/lifesgood).

1 Według globalnego badania przeprowadzonego przez firmę Dynata na zlecenie LG w 2024 roku. Metodologia badania Harmonogram: badania terenowe przeprowadzone od 26 kwietnia do 2 maja 2024 r. Kraje: USA, Meksyk, Brazylia, Niemcy, Francja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Wietnam, Korea Południowa, Indie, Australia Wiek: osoby w wieku od 22 do 65 lat co najmniej raz w tygodniu korzystające z TikToka lub Instagrama Wielkość próby: 400 respondentów w USA, 200 respondentów na pozostałych rynkach Metoda: ilościowa ankieta internetowa za pośrednictwem autorskiego panelu Dynata

LG Electronics jest globalnym, innowacyjnym przedsiębiorstwem działającym w obszarze technologii i elektroniki konsumenckiej. Firma jest obecna w niemal każdym kraju na świecie i zatrudnia międzynarodową kadrę pracowniczą liczącą ponad 74 tysiące osób. Cztery spółki wchodzące w skład LG – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle Component Solutions oraz Business Solutions – w 2023 roku osiągnęły globalną sprzedaż na poziomie ponad 84 trylionów KRW. LG jest wiodącym producentem artykułów konsumenckich i komercyjnych, począwszy od telewizorów, urządzeń AGD, rozwiązań do uzdatniania powietrza, monitorów, komponentów samochodowych i rozwiązań systemowych, a jej marka premium LG SIGNATURE i inteligentna marka LG ThinQ są znane na całym świecie. Najnowsze informacje znaleźć można na stronie www.LGnewsroom.com.
Monika Siejewicz