Początki rozwoju sztucznej inteligencji sięgają lat 30 XX wieku, jednak to ostatnie lata przyniosły dynamiczny rozkwit. Co sprawia, że dziś staje się wiodącym kierunkiem technologicznym i w jaki sposób rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję będą zmieniały i ułatwiały nasze codzienne życie?
LG ma już na to odpowiedź!
Sztuczna inteligencja – globalny multitrend
Sztuczna inteligencja – z korporacyjnych serwerowni do naszych salonów
- 36% respondentów uważa, że sztuczna inteligencja ma już
zauważalny wpływ na ich życie - Natomiast 71% uważa, że AI istotnie wpłynie na ich życie w ciągu 5 lat
- Aplikacje medyczne, które będą w stanie diagnozować schorzenia wcześniej
- Zastosowania w systemach drogowych, szczególnie światłach kierujących ruchem, które w czasie rzeczywistym będą udrażniały ruch drogowy
- Rozwiązania oparte o systemy przetwarzania mowy, typu asystenci głosowi, inteligentne domy, czy automatyczne systemy obsługi klienta
Sztuczna inteligencja, z którą rozmawiamy – czyli systemy przetwarzania języka naturalnego
- Już ponad miliard wyszukiwań miesięcznie jest wykonywanych głosowo
- szacunki Alpine.AI [5] - 1 na 4 użytkowników internetu wykonuje przynajmniej jedno wyszukanie głosowe co miesiąc - dane Global Web Index [6]
- 42% użytkowników deklaruje, że urządzenia aktywowane głosowo stały się kluczowe w ich życiu – badania Geomarketing.com [7]
- 76% rodziców mówi, że korzysta z urządzeń aktywowanych głosowo podczas robienia innych rzeczy – badania Google [8]
- Do 2020 roku ponad 50% wszystkich wyszukiwań internetowych będzie wykonywana głosowo – szacunki ComScore [9]
Ucząca się, intuicyjna sztuczna inteligencja po polsku,czyli jak to robi LG
LG jest pierwszym producentem elektroniki użytkowej, który w 2018 roku wprowadza w Polsce i na świecie telewizory wykorzystujące technologię sztucznej inteligencji w komunikacji z użytkownikami w języku polskim.
Fakt, że Polska znalazła się w wąskim gronie priorytetowych krajów, w których LG wspiera technologię przetwarzanie języka naturalnego w TV ze sztuczną inteligencją jest dla nas powodem do dumy i milowym krokiem we wprowadzaniu urządzeń w technologii „machine learning"
– mówi Marcin Kubiszak, Marketing Manager działu Home Entertainment w LG Electronics Polska.
Sztuczna inteligencja – przełom na miarę nowej „elektryczności”
[1] https://www.tractica.com/research/artificial-intelligence-services/
[2] https://www.pwc.pl/pl/publikacje/2018/sztuczna-inteligencja-prognozy-na-2018-rok-pwc.html
[3] https://www.arm.com/markets/artificial-intelligence/ai-survey
[4] http://www.innovationews.com/Tractica-Consumer-applications-are-biggest-market-for-AI/
[5] https://alpine.ai/voice-search-trends/
[6] https://blog.globalwebindex.net/trends/voice-search-commerce/
[7] http://www.geomarketing.com/what-do-people-use-smart-speakers-for
[8] https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/voice-assistance-parent-users/
[9] https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2017/11/27/optimizing-for-voice-search-is-more-important-than-ever/#176eef794a7b
[10] https://www.pwc.com/gx/en/industries/retail-consumer/consumer-insights-survey/artificial-intelligence.html
[11] https://futuretodayinstitute.com/2018-tech-trends-annual-report/