Pod hasłem „Wise to wear you: Positive impact of fashion” w Concept Store Wise Habit odbyło się spotkanie poświęcone przyszłości mody – odpowiedzialnej, inkluzywnej i jakościowej.
Moda ma znaczenie – zarówno dla gospodarki, jak i dla naszego komfortu i przyjemności. Żyjemy w świecie, w którym obarczamy branżę mody winą za wiele problemów, ale wierzę, że możemy wypełnić ten świat modą odpowiedzialną. Kluczem jest wybieranie tego, co naprawdę potrzebne i inwestowanie w ubrania najwyższej jakości. Taka postawa to pewien rodzaj luksusu – wytwarzanie naturalnych i jakościowych tkanin staje się coraz droższe. Jednak zachęcam do tego, aby mieć w szafie mniej, a lepiej. Uważam, że przyszłość mody zależy od marek takich jak nasza – odpowiedzialnych, produkujących mniej, ale tworzących produkty wyjątkowe i charakterystyczne. To podejście przyciąga świadomych klientów, którzy podzielają naszą wizję.
Ilona Majer, założycielka MMC
Kultowa kurtka puchowa marki MMC
W Wise Habit budujemy społeczność wokół merytorycznych treści dotyczących projektowania, zrównoważonego rozwoju i świadomego życia. Tym razem chcieliśmy odwrócić negatywną narrację toczącą się wokół mody i pokazać jej pozytywne wymiary: mądre praktyki projektowe i produkcyjne, których przykładem jest MMC Studio oraz wellbeingowe aspekty i ich dodatni wpływ na człowieka, o których mogliśmy porozmawiać z Sylwią Antoszkiewicz. Dynamika świata mody i inspiracje tym światem często przekładają się na pracę projektantów produktu. Ciekawe jest obserwowanie styku designu z modą, szczególnie w kontekście inkluzywności i podejścia, w którym to użytkownik jest w centrum uwagi. Konkluzją wydarzenia mogą być hasła, które łączą oba światy: ponadczasowość i jakość, zarówno ta estetyczna, jak i wytwórcza.
Marcelina Plichta-Wabnik, CEO Wise Habit
Jesteśmy przykładem marki, która od lat udowadnia, że można zyskać zaufanie klientów, stawiając na dobry design, dobre składy i dobre rzemiosło. Wszystko tworzymy lokalnie, w Polsce. Nasze doświadczenie pokazuje, że klient docenia tę jakość – nie tylko jakość materiałową, ale także jakość projektową. A dobrze zaprojektowane ubrania będą służyć nam dłużej. To inwestycja na lata, łącząca estetykę, trwałość i unikalny charakter.
Rafał Michalak, założyciel MMC
W modzie wszystko zaczyna się od świadomości. Nawet coś tak pozornie nieistotnego jak nasz codzienny wybór ubrań ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Warto zastanowić się, czy ubieramy się automatycznie, czy też świadomie wykorzystujemy modę, by budować pewność siebie, podkreślać swoją tożsamość i wysyłać w świat jasny komunikat o tym, kim jesteśmy. – Zachęcam do refleksji nad narracją, którą kierujemy wobec siebie w kontekście tego jak wyglądamy. Czasem warto nawet spisać swoje myśli na swój temat i zastanowić się, czy są one naprawdę nasze, czy to jedynie powielone opinie innych. By odnaleźć swój autentyczny styl, byłoby dobrze najpierw spróbować odciąć się od zewnętrznych oczekiwań i odkryć to, co naprawdę nam się podoba i odzwierciedla naszą osobowość. Moda ma moc – nie tylko wyrażania siebie, ale i kreowania naszej rzeczywistości
Sylwia Antoszkiewicz, edukatorka i stylistka
Technologia w służbie zrównoważonej mody
Moda to wybór. Wierzę, że wspólnie możemy sprawić, aby każdy z tych wyborów niósł pozytywny wpływ – na nas, na nasze otoczenie i na przyszłe pokolenia.
Marcelina Plichta-Wabnik, CEO Wise Habit
*Technologia TrueSteam™ likwiduje 99,9% alergenów i bakterii. Łatwa dezynfekcja materiałów i rzeczy, które są trudne lub niemożliwe do uprania. TrueSteam™ składa się w 100% z wody, nie zawiera żadnych chemicznych dodatków.
* AI DD™
** 10% niższy niż minimalny próg klasy efektywności energetycznej A we wskaźniku efektywności energetycznej, zgodnie z rozporządzeniem UE 2019/2014.
*** Przetestowane przez Intertek w lipcu 2023 r. Porównanie cyklu Microplastic Care i cyklu Mixed Fabric modelu F4Y7EYPBW poprzez pomiar ilości mikroplastików odfiltrowanych przez filtr 20㎛ podczas prania 3 kg wsadu - kurtka treningowa wykonana w 100% z poliestru. Wyniki mogą się różnić w zależności od pranej odzieży i środowiska użytkowania.
Wise Habit
Stworzona z empatii do Planety i misją wspierania równowagi. Firma założona w 2023 roku przez Michała Kicińskiego i Marcelinę Plichta-Wabnik za cel postawiła sobie zmianę masowego nawyku nadkonsumpcji. W centrum swojej działalności postawiła wartości: designu, zrównoważonego rozwoju i świadomości. Wise Habit to marka produkcyjna, showroom multibrandowy, usługi projektowe i społeczność zgromadzona wokół wspólnych wartości. Więcej informacji można znaleźć na stronie: wisehabit.com.
Firma LG Electronics
LG Electronics jest globalnym, innowacyjnym przedsiębiorstwem działającym w obszarze technologii i elektroniki konsumenckiej. Firma jest obecna w niemal każdym kraju na świecie i zatrudnia międzynarodową kadrę pracowniczą liczącą ponad 74 tysiące osób. Cztery spółki wchodzące w skład LG – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle Component Solutions oraz Business Solutions – w 2023 roku osiągnęły globalną sprzedaż na poziomie ponad 84 trylionów KRW. LG jest wiodącym producentem artykułów konsumenckich i komercyjnych, począwszy od telewizorów, urządzeń AGD, rozwiązań do uzdatniania powietrza, monitorów, komponentów samochodowych i rozwiązań systemowych, a jej marka premium LG SIGNATURE i inteligentna marka LG ThinQ są znane na całym świecie. Najnowsze informacje znaleźć można na stronie www.LGnewsroom.com.