Światowy Dzień Środowiska, obchodzony corocznie 5 czerwca, zwraca uwagę na kluczowe wyzwania środowiskowe naszych czasów. Jest doskonałą okazją dla ludzi na całym świecie do dyskusji na temat wysiłków na rzecz ochrony i odbudowy Ziemi.
Światowy Dzień Środowiska obchodzony jest w tym roku po raz pięćdziesiąty. Został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ) w 1972 r. i realizowany jest przez Program Środowiskowy ONZ (UNEP). W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat dzień ten stał się jedną z największych globalnych platform promujących ochronę środowiska.
Źródło: https://www.instagram.com/p/CsIW0BLo1se/?hl=en
Tegoroczne obchody Światowego Dnia Środowiska pod hasłem #BeatPlasticPollution, organizowane przez Wybrzeże Kości Słoniowej we współpracy z Holandią, koncentrują się na rozwiązaniach problemu zanieczyszczenia plastikiem. Wybrzeże Kości Słoniowej zakazało używania plastikowych toreb w 2014 r. i jest liderem w ograniczaniu zużycia plastiku poprzez promowanie opakowań wielokrotnego użytku. Jako sygnatariusz Globalnego Zobowiązania Do Nowej Gospodarki Tworzywami Sztucznymi i członek Globalnego Partnerstwa w sprawie Zanieczyszczenia Tworzywami Sztucznymi i Odpadami Morskimi również Holandia podejmuje różnorodne działania w celu rozwiązania tego ważnego problemu środowiskowego.
Chcąc zwiększyć świadomość na temat Światowego Dnia Środowiska i podkreślić jego tegoroczny temat, UNEP stworzył specjalne wideo. Wzbudza ono nadzieję przesłaniem, że mamy obecnie do dyspozycji naukę i rozwiązania potrzebne do pokonania zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi. Wzywa także rządy, miasta i przedsiębiorstwa do podjęcia działań.
LG wspiera UNEP i Światowy Dzień Środowiska, wyświetlając wideo UNEP na swoich cyfrowych billboardach na kultowym Time Square w Nowym Jorku oraz słynnym Piccadilly Circus w Londynie. Billboardy znajdują się w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego w dwóch najczęściej odwiedzanych miastach na świecie, dzięki czemu Światowy Dzień Środowiska może zyskać większą uwagę i, miejmy nadzieję, zachęci więcej osób do podjęcia działań na rzecz ochrony naszej planety.
Jako firma odpowiedzialna społecznie, LG podejmuje aktywne działania, aby pomóc w tworzeniu lepszego życia dla wszystkich. Aby to osiągnąć, firma zobowiązuje się do praktykowania gospodarki o obiegu zamkniętym poprzez ciągłe rozszerzanie wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu, które są już wykorzystywane w produkcji wybranych modeli produktów, takich jak LG Styler, LG tiiun mini, lodówek i zmywarek. W tym roku firma zamierza rozszerzyć wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu na więcej urządzeń, takich jak LG Styler ShoeCase, LG Styler ShoeCare i telewizory LG OLED evo. Przyczyni się to do osiągnięcia celu firmy, jakim jest wykorzystanie do 2030 r. łącznie 600 tysięcy ton tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.
Firma LG ma nadzieję, że promując kampanię #BeatPlasticPollution na billboardach w dwóch najpopularniejszych lokalizacjach turystycznych na świecie, zwiększy świadomość problemu zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi i zachęci ludzi do maksymalnego ograniczenia zużycia plastiku.